piątek, 13 lipca 2012

Pigwowcówka - świetny trunek na drobne wypady

W internecie można znaleźć pełno przepisów na nalewkę z owoców pigwowca, ale nie każda może nam smakować, dlatego ja napiszę przepis na nalewkę z teg oowocu która mi zasmakowała najbardziej.

Składniki:
  • 1 kg owoców pigwowca
  • 0,4 kg cukru
  • 0,5 l spirytus 95%
  • 0,5 l wódki 40%
Sposób przyrządzenia:
  •  Owoce pokroić na cztery lub dwie części (zależnie od wielkości owocu) i pozbyć się nasion.
  • Zalać owoce wódką i spirytusem i odstawić na 4 tygodnie. Dobrze jest potrząsać słojem co kilka dni.
  • Po 4 tygodniach zlać nalew, a owoce zasypać cukrem.
  • Gdy cukier się rozpuści należy połączyć otrzymany syrop z wcześniej uzyskanym nalewem.
  • Odstawić nalewkę na 3 miesiące w chłodne miejsce
Nikt nie lubi marnować rzeczy, więc pozostałe owoce można zalać wódką i odstawić na 5-6 tygodni co da nam porcję dość dobrej nalewki.

Nalewka smakuję świetnie, a przepis na nią znalazłem na forum ogrodniczym: wymarzonyogrod.pl

2 komentarze :

  1. Nie za mało cukru? Te owoce sa bardzo kwaśne.Tyle dodałam do wiśni, ale może póżniej można dosłodzić .To mój pierwszy rok eksperymentów z nalewkami. Po przeglądzie wielu receptur , postanowiłam skorzystać z pańskiej , bo jest podobna do mojej z wisniami , tylko ten cukier mnie martwi.No i oczywiście jest prosta i przejrzysta.Pozdrawiam , Ewa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Może być 0,4 lub trochę więcej zależy czy chce się mieć nalewkę słodką czy wytrawną. Ja robię właśnie w tych proporcjach i jest ok.

    OdpowiedzUsuń