sobota, 17 maja 2014

Maxthon - instalacja (nie)ciekawej przeglądarki [Sabayon/Arch]

Maxthon na linuksie jest dość świeżym i interesującym produktem.
Jej windowsowa wersja to przeładowana różnymi "pierdółkami" zabawka do wszystkiego (i do niczego). Wersja na system Linux to zwykły Chromium o zmienionym wyglądzie, innym serwerem do synchronizacji i kilku dodanymi zakładkami. Jest to tylko moja opinia po 5 minutach użytkowania, gdyż nie lubię niczego opartego o Chromium. Jeśli chcecie rzetelniejszej opinii to zapraszam do Google :), a ja przejdę do instalacji na Manjaro/Arch i Sabayonie:

Manjaro/Arch
Sprawa jest prosta jak linia upadku państw UE:
Instalujemy z AUR:
yaourt -S maxthon-browser
yaourt można zamienić packer'em,pacaur'em itd. Wiadomo o co cho...

Sabayon
Sprawa jest trudniejsza i będę ją pisał z pamięci, bo nie mam przy sobie Sabcia :(
Na początku musimy zainstalować Emerge (czemu w najnowszym Sab tego nie ma w standardzie?)
equo install emerge
Teraz standardowy pakiet poleceń:
emerge --sync
layman -S
Teraz trzeba dodać specjalny Overlay:
layman -a  gentoo-zh
i przejść do instalacji Maxhthon:
emerge -av --autounmask-write maxthon
i to wszystko :D

Kilka słów na zakończenie
Tak, znowu zakochałem się w Sabku. Jego prostota i szybkość sprawia, że jestem weselszy. W związku z tym zaczną się tu pojawiać wpisy o tym zacnym systemie.
Jeśli komuś by coś nie pacało to pisać w komentarzach.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz